14 de maig de 2022
Horari: dissabte de 9.00 h a 13.15 h
Durada: 4,00 hores
Dirigit a: Fisioterapeutes col·legiats/des
Seminari bonificat al 100% pel CFC
Organitza: Grups de Interès del Maresme del Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya
Aula TCM-100, 1a planta del TCM1 del Parc TecnoCampus Mataró-Maresme. Av. Ernest Lluch, 32 | 08302 Mataró
PRESENTACIÓ
A través d’aquesta activitat formativa adquirirem i millorarem les habilitats dels fisioterapeutes en la comunicació amb el pacient a través d’un treball en:
-
La creativitat i l’estímul: sortir de l’entorn i els hàbits coneguts i experimentar amb accions i sensacions noves, obre les capacitats i allibera el potencial.
-
El coneixement: prèviament, per contextualitzar. A posteriori: per reflexionar i fer un pont integrador entre l’experiència viscuda i la meva vida professional i personal.
-
En aquest sentit, proporcionarem un breu marc teòric que legitimi l’ús de les tècniques o recursos proposats, amb la finalitat d’entendre millor l’aplicació i conèixer l’origen.
-
-
La relació i l’emoció: està demostrat que l’aprenentatge tenyit d’una emoció perdura més efectivament i intensa en el temps.
-
El cos: perquè els pensaments, les emocions, les accions succeeixen en el cos. S’ha de donar un espai propi a la nostra part corporal, per tal que detecti les capacitats pròpies i les adquirides.
-
La creativitat i l’estímul: sortir de l’entorn i els hàbits coneguts i experimentar amb accions i sensacions noves, obre les capacitats i allibera el potencial.
OBJECTIUS
Els alumnes que realitzin el curs podran adquirir i millorar les habilitats comunicatives entre fisioterapeuta i pacient.
Objectiu específics:
-
Reconèixer les resistències del pacient.
-
Detectar i saber gestionar les dificultats a l'adherència al tractament.
-
Conèixer noves eines per obrir possibilitats.
-
Conèixer el marc de la PNL i el coaching com a porta d’entrada a les metodologies que els hi són pròpies.
TEMARI
-
Models conceptuals en què ens fonamentem:
-
Teoria de la comunicació. Habilitats comunicatives
-
Coaching
-
Programació Neurolingüística (PNL)
-
Propostes de treball per a una millor comunicació fisio-client (per a una millora dels resultats):
-
Escolta activa com a eina per captar les necessitats del client
-
Comunicació verbal i no verbal: què fer des de cada una d’elles per arribar al client
-
Preguntes ‘aniquiladores’ vs preguntes ‘possibilitadores’
-
Empatia:
-
Més enllà de posar-se en el lloc de l’altre
-
Empatia des de la CV (Comunicació Verbal), CNV (Comunicació No Verbal) i Empatia profunda
-
Empatia en 3 passes
-
Com millorar l’adherència als exercicis:
-
Motivació i autoresponsabilitat
-
Confiança – col·laboració: fisio i client com un equip (el model de les 3 Cs)
-
Criteris per a una bona formulació d’objectius
-
Acompanyar en canvi d’hàbits
-
Tancament
-
Pla d’acció individual
-