Nova obligació d'utilitzar el sistema de notificació electrònica amb l'Administració

Publicada el 14/11/2016

El passat 2 d'octubre de 2016 es va produir l'entrada en vigor d'unes determinades modificacions procedimentals introduïdes per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. A continuació us indiquem les dues de major rellevància fiscal:

  1. Dissabtes dies inhàbils. A partir de la data indicada, els dissabtes es consideraran com a dies inhàbils a efectes del còmput de terminis. Aquesta mesura afecta no només als terminis tributaris sinó als de qualsevol procediment administratiu.
  2. Nova obligació de rebre per mitjans electrònics, comunicacions i notificacions de les administracions públiques i, en particular, de l'Agència Tributària.

Els següents col·lectius, que fins el 2 d'octubre es trobaven exclosos del sistema, ara estan obligats a entrar al sistema de comunicacions i notificacions per mitjans electrònics:

  • Entitats sense personalitat jurídica.
  • Professionals que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, exclusivament per als tràmits i actuacions que realitzin amb les administracions públiques en exercici d'aquesta activitat professional (fisioterapeutes metges, advocats, arquitectes, enginyers, etc.).
  • Representants de persones o entitats obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
  • Els empleats de les administracions públiques per als tràmits i actuacions que realitzin amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic, en la manera determinada reglamentàriament per cada Administració.

Aquesta mesura, que previsiblement haurà de ser objecte de desenvolupament, comporta que hagin de relacionar-se electrònicament amb l'Administració les Comunitats de Béns (CB), Societats Civils (SCP), comunitats de propietaris, associacions...

En aquest sentit, l'Administració Tributària preveu emetre una primera notificació informativa en paper als nous obligats que no hagin optat pel sistema de notificacions electròniques abans del 2 d'octubre. No obstant, la no-recepció d'aquesta comunicació no exonera de l'obligació d'utilitzar el sistema de notificació electrònica.

Finalment recordar que la utilització de mitjans electrònics exigeix ​​disposar de certificat digital admès per l'Administració Tributària per a aquests tràmits, per la qual cosa serà necessari que els obligats l'obtinguin al més aviat possible. Podeu obtenir un certificat electrònic mitjançant qualsevol de les entitats emissores de certificats electrònics.

D'altra banda, i a mode d'exemple, us enllacem una instrucció per a la tramitació i obtenció del certificat digital a la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre que ha confeccionat la nostra Assessoria Fiscal, així com l'adscripció al sistema de notificacions electròniques.

Per a més informació podeu contactar amb l'assessor fiscal del Col·legi.

Àrea de Comunicació i Relacions Institucionals
Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya
C/ Segle XX, 78 – 08032 Barcelona
Tel. 93 207 50 29 / Fax. 93 207 70 22
www.fisioterapeutes.cat/comunicacio

Aquesta web utilitza 'cookies' per oferir-te una millor experiència i servei. Al seguir navegant acceptes la nostra política de cookies.×