Els fisioterapeutes hauran de realitzar els tràmits amb l’Administració en línia i amb certificat digital o certificat IdCat
Publicada el 02/11/2020
Us informem que l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) implementarà un canvi de procediment en l’àmbit del seu registre respecte als diferents col·lectius obligats a relacionar-se amb l’Administració per mitjans telemàtics. Entre els col·lectius afectats per aquest canvi hi ha els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per tant, els fisioterapeutes, que, a partir del 2 de novembre, hauran de realitzar els tràmits amb l’Administració en línia i amb certificat digital o certificat IdCat.
En aquest sentit, cal destacar dues etapes en la implantació del canvi de procediment esmentat al registre de l’ATC:
-
Una primera fase (a partir del 2/11/2020), en què no s’acceptarà documentació en paper procedent d’empleats públics ni d’administracions públiques (si aquestes ho fan com a part interessada) i es lliurarà un avís a la resta d’obligats però se’n registrarà la documentació.
-
Una segona fase (prevista a partir del 2/01/2021), en què es rebutjaran també les entrades en paper de particulars canalitzades a través d’altres d’administracions públiques. Pel que fa a la resta d’obligats, a banda de l’avís, se’ls emetrà una diligència segons la qual la documentació no es tindrà per presentada si no s’esmena d’acord amb el que fixa l’article 68.4 de la Llei 39/2015.
Per aquest motiu us traslladem la necessitat i importància de què tots vosaltres disposeu de la identificació digital. Per a més informació i per a l’obtenció del certificat l’idCAT, podeu consultar aquest enllaç. Per obtenir el certificat digital de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, podeu consultar aquest enllaç.
Podeu consultar els tràmits telemàtics disponibles a la seu electrònica de l’Agència Tributària de Catalunya aquí