La fisioteràpia en l’àmbit educatiu, clau per a l’alumnat amb necessitats especials
Publicada el 26/11/2020
Dintre de la campanya “Consells per viure millor”, el videoconsell del mes de novembre s’ha dedicat a la fisioteràpia en l’àmbit educatiu, clau per als alumnes amb necessitats especials. Aquesta dimensió de la fisioteràpia s’integra en les estructures educatives amb l’objectiu principal de poder facilitar l’accés al pla d’estudis a tots aquells estudiants que tenen necessitats especials, associades amb discapacitats físiques.
La fisioteràpia educativa pot desenvolupar el seu treball en diversos tipus de centres educatius (EOEP, CDIAP, CEE...) i de dues maneres: atenció directa a l’alumne, per aconseguir els objectius fixats en un programa prèviament determinat; o bé atenció indirecta, que inclou establir un mètode col·laboratiu amb els altres equips del centre per tal de marcar uns objectius comuns. Amb aquesta feina es pot identificar, valorar i guiar les necessitats educatives especials relacionades amb el desenvolupament motor, així com el desenvolupament i aplicació d'adaptacions curriculars.
El videoconsell també fa èmfasi en la idea que tant famílies com mestres han de ser informats sobre la intervenció en fisioteràpia, així com orientats sobre possibles accions en l'àmbit escolar i familiar.